Årsmöte del 2 i Lerum Friidrott!

Tisdag 18 mars 2025 kl. 19.00 i klubbhuset
Årsmöte del 2 – vad hände 2024 och vad händer 2025?
Vad gick föreningens pengar till 2024? Vilka aktiviteter genomförde vi? Nyheter? Hur gick det för oss på SM-tävlingarna? Vilka ska sitta i styrelsen i fortsättningen? Detta och lite till får du svar på och kan du som medlem från 15 år påverka när styrelsen välkomnar samtliga medlemmar i Lerum Friidrott till årsmöte del 2 i vårt klubbhus på Granitvägen 3.
Lerum friidrotts årsmöte hålls i två delar. Vid årsmöte del 1, som ägde rum i november 2024, behandlades motioner, medlemsavgifter, verksamhetsplan och budget för kommande kalenderår, dvs. för 2025. Årsmöte del 2, som äger rum i mars 2025, behandlar det gångna årets ekonomi och verksamhet samt väljer styrelse, valberedning och revisorer.
Uppmärksammande av klubbrekordtagare
Samtliga aktiva som satte klubbrekord under 2024 kommer att uppmärksammas genom att få motta en KR-plakett.
Årsmöteshandlingar
Verksamhetsberättelse, förvaltningsberättelse, revisorernas berättelse samt valberedningens förslag, kommer enligt stadgarna finnas tillgängliga på kansliet en vecka före årsmötet, dvs. fr.o.m. den 11 mars 2025, för den som eventuellt vill ta del av dessa.
Anmäl dig i förväg!
Då vi kommer att bjuda på fika, vill vi veta hur många som kommer att delta på mötet: Anmäl dig senast 13/3
https://reg.myclub.se/public/registrations/191
Föredragningslista Lerum Friidrotts årsmöte del 2 (utdrag från stadgarna)
1.Fastställande av röstlängd för mötet.
2.Val av ordförande och sekreterare för mötet.
3.Val av protokolljusterare och rösträknare.
4.Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
5. Fastställande av föredragningslista.
6. a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret,
b) Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret.
7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
9. Val av
a) föreningens ordförande för en tid av 1 år.
b) övriga ledamöter i styrelsen för en tid av 2 år, varav hälften vartannat år.
c) suppleanter i styrelsen med för dem fastställd turordning för en tid av 2 år, varav hälften vartannat år.
d) 2 revisorer jämte suppleanter för en tid av 1 år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta;
e) 3 ledamöter i valberedningen för en tid av 1 år, av vilka en skall utses till ordförande;
f) beslut om val av ombud till SDF-möten (& ev. andra möten där föreningen har rätt att representera med ombud).
10. Övriga frågor. Beslut i fråga av större ekonomisk betydelse för föreningen eller medlemmarna får inte fattas om den inte finns med i kallelsen till mötet.
Varmt välkomna!
/Hans Pihl (ordförande)